Årsmöte

NyheterPosted by Maria Mon, February 19, 2018 21:46:31

Lördagen den 17 februari hade vi vårt årsmöte i Missionshuset. Ett 25-tal medlemmar hade infunnit sig till mötet, som inleddes med kaffe och Björneborgsbakelse. När skramlandet av kopparna lagt sig lite, inledde Lars Yngström ett mycket intressant föredrag om Sveriges järnvägshistoria, med Björneborg i flera beröringspunkter.

Efter föredraget vidtog årsmötesförhandlingarna med Christer Nordgren som ordförande och Lena Allbrink som sekreterare. Efter föredragning av verksamhetsberättelse och revisionsberättelse beviljades styrelsen ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Därefter var det val av fyra styrelseledamöter för 2 år. Omval av Lill Rylander, Bengt Bengtzing och Birgit Andersson. Nyval av Lena Allbrink då Olle Carlesjö avsagt sig omval. Till revisor för 2 år nyvaldes Gerd Gustavsson.

Med ett år kvar i styrelsen är Christer Nordgren, Claes Berglund och Maria Berglund samt revisor Marianne Dufva.

Det beslutades att årsavgiften för 2019 skulle vara oförändrad, alltså 75 kr för enskild medlem och 150 kr för familj. Efter mötesförhandlingarna tackade Christer för visat intresse och förklarade mötet avslutat. I vanlig ordning levererades de överblivna Björneborgsbakelserna till äldreboendet Skogshyddan.

• Comments(0)//nyheter1.bjorneborgshembygdsforening.se/#post63